Používání domén třetího řádu

07.04.2021

Dnes má internetové stránky prakticky kdokoli. Existují obsahové weby a magazíny, které své čtenáře informují o problematice daného tématu, existují eshopy, firemní prezentace, blogy. Chci tím říci, že v dnešní domě je svět internetu velice pestrý. 

Úvodní obrázek Foto: Shutterstock.com
Úvodní obrázek Foto: Shutterstock.com

Domény třetího řádu jsou zdarma

Zřídit si doménu a na ní vybudovat webové stránky dnes může opravdu každý. Možností je několik. Můžete si zakoupit doménu druhého řádu, například něco.cz, která vás, spolu s hostingem, bude stát pár stovek ročně nebo si můžete vybrat doménu třetího řádu, například něco.717.cz, tedy sdílenou doménu, která bude zcela zdarma a na ní, opět bez nutnosti něco platit, postavit webové stránky. Takovéto řešení u nás nabízí například Webgarden.

Myšlenka mít stránky včetně domény zdarma je velmi lákavá. Je to ideální řešení v případech, že si chcete zřídit blog, podpůrné stránky vašeho projektu nebo i váš hlavní projekt jako takový.

Význam domény

Spousta lidí si myslí, že na doménách třetího řádu nemá smysl postavit smysluplný web. Ale není to pravda. Na doméně třetího řádu postavit slušný projekt lze. Aby jste na doméně třetího řádu postavili slušný web, s návštěvností, je potřeba vybrat si vhodnou doménu. Služba Webgarden nabízí sdílené domény zdarma. Domény třetího řádu si zde můžete zajistit na doménách iplace.cz, mypage.cz, 717.cz a dalších. Je jen potřeba dát si tu práci a hledat doménu, která bude mít pro náš projekt smysl. Zde bych chtěl podotknout, že mít doménu druhého řádu není základem úspěšného webu, protože většina solidních domén je dnes vykoupena a tak se setkáváme se spoustou prapodivných domén druhého řádu, na nichž webový projekt funguje úspěšně a přitom bychom našli doménu třetího řádu, která by pro tento projekt byla lepší a výstižnější.

SEO problematika domén třetího řádu

Pokud si myslíte, že domény třetího řádu jsou z hlediska například ranků k ničemu, není to pravda. Z hlediska SEO nejedná o žádný větší problém mít doménu třetího řádu. Na doménách třetího řádu existují i weby s poměrně velkými ranky. Navíc, pokud chcete mít vhodné klíčové slovo přímo v doméně, není nic jednoduššího než se podívat právě po doméně třetího řádu, jelikož domény druhého řadu, jak jsem již psal, k dispozici nejsou a pokud bychom takovou vhodnou doménu s klíčovým slovem chtěli získat, stálo by to nemalé peníze.

Je potřeba si uvědomit, že SEO tvoří především kvalitní, originální a relevantní obsah webu a kvalitní zpětné odkazy. A tudíž je zcela jedno, jestli se jedná o web na doméně druhého nebo třetího řádu.

Návštěvník webu a doména třetího řádu

Je asi pravdou, že na doménu třetího řádu se mohou návštěvníci dívat trochu skrz prsty, ale pokud jim nabídnete kvalitní obsah, skvělé služby a bezkonkurenční nabídku zboží, získáte si je a bude jim jedno jakou doménu používáte. Při výběru domény třetího řádu je opravdu důležité klást důraz na to, aby tato doména byla zapamatovatelná. Při velké nabídce domén třetího řádu by to neměl být problém. Navíc i na doménách druhého řádu se vyskytují domény s velice složitými a těžko zapamatovatelnými názvy.

Pro koho tedy jsou domény třetího řádu vhodné

Prakticky pro každého. Jejich velkou devízou je fakt, že jsou zdarma a můžete si mezi nimi stále vybrat doménu, která, i když se bude jednat o doménu třetího řádu, bude vašemu projektu slušet. Ať už chcete blogovat, vytvořit si obsahový web o tom, co vás zajímá nebo podnikáte a chcete si založit firemní prezentaci či eshop, myslím, že obavy z domén třetího řádu nejsou na místě.

Nejnovější články

Přečtěte si jako první, co je nového
 

Atmosféra je soubor plynů, které obklopují naši planetu a sahají více než 800 km nad zemský povrch. Jedná se tedy o jakýsi nehomogenní obal rozdělený do pěti různých vrstev, z nichž každá má jiné vlastnosti.

Proč mrkáme?

25.06.2021

Ani si to neuvědomujeme, přesto je to pohyb, který každý z nás dělá denně a opakovaně: mrkání je přirozené a každý člověk za normálních podmínek dělá toto gesto každých pět sekund, takže podle japonské studie stráví průměrný člověk 10 % svého bdělého času... Se zavřenýma očima!