Začněte cvičit a už žádné výmluvy

09.04.2021

Také si pořád vymýšlíte nějaké výmluvy, abyste nemuseli cvičit? Raději byste dělali cokoli jiného - dokonce i třídili ponožky nebo myli troubu? Nabízíme vám pár nápadů, jak překonat svou nechuť a oblíbit si pohyb natrvalo.

Úvodní obrázek. Foto: Shutterstock.com
Úvodní obrázek. Foto: Shutterstock.com

Pohyb nahraďte pohybem. Standardní režim cvičení nahraďte jakoukoli fyzicky náročnější domácí prací. Pokud je to činnost, kterou musíte tak jako tak dělat - například mytí auta nebo péče o zahradu - zabijete dvě mouchy jednou ranou.

 
Nezapomínejte na hudbu. Zapište se do kurzu břišních tanců, flamenka, lidových nebo afrických tanců. Všechny jsou výbornou a velmi zábavnou aktivitou. Hudbu můžete poslouchat i během jiných cvičení; při poslechu oblíbených písní vám to rychleji uteče.

 
Spojte cvičení s literaturou. Při cvičení poslouchejte nejnovější detektivku nebo dobrodružný román na kazetě. Na další cvičení se budete těšit už jen proto, abyste se dozvěděli, co se bude dít dál.

 
Nemusíte se za každou cenu propotit. Pokud propocené tričko jaksi nenaplňuje vaši představu o dobře stráveném volném čase, zkuste mírnější cvičení, například jógu, tchai-chi nebo cvičení s tanečními prvky; vše se můžete naučit v mnoha fitnesscentrech.

 
Najděte si někoho, s kým budete cvičit. Cvičení ve dvou je mnohem zábavnější. A ve dnech, kdy nebudete mít téměř žádnou motivaci, se budete mnohem pravděpodobněji držet svých předsevzetí, protože nebudete chtít zklamat toho, s kým cvičíte.

 
Najděte si někoho, kdo vás bude podporovat. Zjistěte si možnosti ve svém okolí a najděte si někoho, kdo vám bude dodávat energii při dosahování dalších cílů. Zkuste využít i nabídek na internetu.

 
Dejte na radu odborníka. Sice to znamená určité výdaje, ale osobní trenér vám pomůže vytyčit realistické cíle, sestaví vám individuální kondiční program a dohlédne na postupné a zdravé zvyšování zátěže.

 
Staňte se členem nějakého klubu. Zahrňte fyzickou aktivitu do svého společenského života staňte se členem turistického, cyklistického, tenisového nebo jakéhokoli sportovního nebo výletního klubu.

Nejnovější články

Přečtěte si jako první, co je nového
 

Nedávný výzkum prokázal významnou roli tělesné výchovy při učení a zapamatování, stejně jako důležitost pohybu pro vývoj studentů. Neuroedukace tak získala klíčovou roli v přípravě učitelů, která jim umožňuje přizpůsobit tělesná cvičení neurologickému vývoji.

Vyhnout se klíšťatům je možné pomocí domácích a přírodních prostředků, které jsou užitečné zejména u štěňat, protože u nich se nedoporučuje používat drsné chemické prostředky k odstranění parazitů, jako jsou klíšťata nebo blechy.

Akné je kožní onemocnění, ke kterému dochází, když se vlasové folikuly ucpou tukem a odumřelými kožními buňkami. Způsobuje bílé a černé tečky nebo pupínky. Akné se nejčastěji vyskytuje u dospívajících, i když postihuje lidi všech věkových kategorií.

Velká či malá, skrytá či odhalená ňadra jsou předmětem obdivu, který nepřestává vzrušovat mužskou představivost, a o velikosti ženských prsou se diskutuje stejně často jako o velikosti penisu.