Začněte cvičit a už žádné výmluvy

09.04.2021

Také si pořád vymýšlíte nějaké výmluvy, abyste nemuseli cvičit? Raději byste dělali cokoli jiného - dokonce i třídili ponožky nebo myli troubu? Nabízíme vám pár nápadů, jak překonat svou nechuť a oblíbit si pohyb natrvalo.

Úvodní obrázek. Foto: Shutterstock.com
Úvodní obrázek. Foto: Shutterstock.com

Pohyb nahraďte pohybem. Standardní režim cvičení nahraďte jakoukoli fyzicky náročnější domácí prací. Pokud je to činnost, kterou musíte tak jako tak dělat - například mytí auta nebo péče o zahradu - zabijete dvě mouchy jednou ranou.

 
Nezapomínejte na hudbu. Zapište se do kurzu břišních tanců, flamenka, lidových nebo afrických tanců. Všechny jsou výbornou a velmi zábavnou aktivitou. Hudbu můžete poslouchat i během jiných cvičení; při poslechu oblíbených písní vám to rychleji uteče.

 
Spojte cvičení s literaturou. Při cvičení poslouchejte nejnovější detektivku nebo dobrodružný román na kazetě. Na další cvičení se budete těšit už jen proto, abyste se dozvěděli, co se bude dít dál.

 
Nemusíte se za každou cenu propotit. Pokud propocené tričko jaksi nenaplňuje vaši představu o dobře stráveném volném čase, zkuste mírnější cvičení, například jógu, tchai-chi nebo cvičení s tanečními prvky; vše se můžete naučit v mnoha fitnesscentrech.

 
Najděte si někoho, s kým budete cvičit. Cvičení ve dvou je mnohem zábavnější. A ve dnech, kdy nebudete mít téměř žádnou motivaci, se budete mnohem pravděpodobněji držet svých předsevzetí, protože nebudete chtít zklamat toho, s kým cvičíte.

 
Najděte si někoho, kdo vás bude podporovat. Zjistěte si možnosti ve svém okolí a najděte si někoho, kdo vám bude dodávat energii při dosahování dalších cílů. Zkuste využít i nabídek na internetu.

 
Dejte na radu odborníka. Sice to znamená určité výdaje, ale osobní trenér vám pomůže vytyčit realistické cíle, sestaví vám individuální kondiční program a dohlédne na postupné a zdravé zvyšování zátěže.

 
Staňte se členem nějakého klubu. Zahrňte fyzickou aktivitu do svého společenského života staňte se členem turistického, cyklistického, tenisového nebo jakéhokoli sportovního nebo výletního klubu.

Nejnovější články

Přečtěte si jako první, co je nového
 

Tento článek se nepsal snadno, ale měl by si ho přečíst každý, protože se týká každého z nás. Toto téma je příliš široké, než aby se dalo zúžit na jednu stránku, a příliš smutné, než aby se dalo vyjádřit slovy, proto se zaměříme jen na jednu část příběhu - kdo trpí pro vaši krásu?

Zajímalo vás někdy, co se děje s krémem, který si každé ráno a večer nanesete na obličej? Průměrná žena ve vyspělých zemích spotřebuje 1 kg rtěnky ročně a více než 20 různých kosmetických přípravků denně, které nezůstávají na pleti. Téměř 2/3 složek kosmetických přípravků se vstřebávají do krevního oběhu a mohou ovlivnit funkci vnitřních orgánů.

Pravidelné, důkladné a především správné čištění je nejdůležitějším faktorem pro krásnou a zdravou pleť. Pouze výběrem správného přípravku pro péči o pleť můžeme dosáhnout správného udržení zdravého fyziologického stavu pleti.