Pět dobrých rad, jak zhubnout

23.05.2021

Zítra začnu držet dietu, zítra začnu cvičit, zítra přestanu utrácet... Taková rozhodnutí děláme všichni, ale často se změní v nové zítřky nebo nikdy. Někdy však stačí maličkosti, aby se zítřek stal dneškem, zejména pokud jde o hubnutí.

Jak zhubnout
Jak zhubnout

Nikdo netvrdí, že shodit kila je stejně snadné jako je nabrat, ale vše závisí na velikosti problému. Pokud máte jen o pár kilogramů více, je skutečně možné začít hubnout ještě dnes, ale pokud je problém akutnější, budete potřebovat dobrý dlouhodobý plán.

Několika kilogramů se můžete zbavit stejným způsobem, jakým jste je získali, a to malými, téměř nepostřehnutelnými každodenními změnami.

1. Snídani byste neměli vynechávat

To je skutečnost, kterou každý zná, ale málokdo se jí drží. Ve skutečnosti většina lidí snídá, ale rychle. Snídaně je důležitá pro zdraví, i když je s ní spojena zvláštní nelogičnost. Vynechání snídaně neznamená, že budete hubnout rychleji, naopak, pokud snídáte, spálíte více kalorií, protože dobrá snídaně podporuje metabolismus. Když ráno nejíte, vaše tělo nahrazuje energii nejen spalováním uloženého tuku, ale také využíváním svalové tkáně, a čím méně svalové tkáně máte, tím méně kalorií spálíte.

2. Snižte svůj denní příjem o 100 kalorií

Nezní to jako mnoho, ale když sečtete kalorie, které ročně zkonzumujete, což je asi 36 500, znamená tato stovka denně úbytek asi pěti kilogramů za rok (1 kg tuku má asi 7000 kalorií). Nemusíte se vzdávat velkých věcí, můžete jíst salát bez oleje a dresinků, protože malý sáček dresinku z McDonaldu má neuvěřitelných 400 kalorií, velké pivo 500, káva se smetanou a cukrem asi 350.

3. Nebojte se tuku

Většina lidí držících dietu se bojí tuků, ale tloustne se hlavně po sacharidech a tuky nejsou vůbec škodlivé, pokud se jedná o tzv. zdravé tuky. Těchto zdravých tuků, jako je olivový olej a ořechy, jíme málo. Tuky jsou důležité pro pocit sytosti a statistiky ukazují, že lidé, kteří drží redukční diety a vyhýbají se tukům, hubnou pomaleji, protože se nikdy necítí sytí, a proto nakonec snědí více, než kdyby dodržovali zdravější stravovací režim.

4.Vytrvalost je polovina úspěchu

Nepřibíráte přes noc, takže nečekejte, že takto zhubnete. Odhodlání a očekávání úspěchu jsou základními předpoklady úspěšné diety. Ideální rytmus je ztráta půl kilogramu týdně, a pokud to převedete na několikaměsíční nebo roční úroveň, znamená to výrazný úbytek hmotnosti. Přestože se většina z nás, kteří se snaží zhubnout pomocí nárazových diet, o to pokouší, skutečnost je taková, že nedosahujeme dlouhodobých úspěchů, jakých bychom dosáhli, kdybychom se rozhodli hubnout pomalu, bez hladovění. Ukázalo se také, že jednodušší způsob hubnutí je účinnější (nikdy netrvá jen dva až tři týdny, jak rychlé diety falešně slibují). Netrpělivost je jediným důvodem, proč lidé volí nárazové diety, přestože se ukázalo, že jsou z hlediska dlouhodobého úspěchu neúčinné.

5. Jezte více zeleniny

Nahraďte polovinu oběda nebo večeře zeleninou, protože je zdrojem vitamínů, minerálů a vlákniny, dodává pocit sytosti a je nízkokalorická. Zelenina a ovoce se dají zaměňovat, ve skutečnosti jsou výživově rovnocenné, takže není problém dát si v práci ke svačině jablko nebo banán. Ovoce však stále obsahuje více koncentrovaných kalorií, takže ho nejezte ve stejném množství jako zeleninu. Například šálek nakrájeného banánu obsahuje 134 kalorií, zatímco stejné množství rajčat 27 kalorií. To je samozřejmě extrém, protože banány patří do nejkaloričtější skupiny ovoce, zatímco rajčata do nejméně kalorické skupiny zeleniny. V průměru můžete sníst dvakrát více zeleniny a spotřebovat dvakrát více kalorií, než kdybyste snědli stejné množství ovoce. Umyjte a nakrájejte zeleninu, noste ji v plastové krabičce nebo sáčku a zachrání vás, až budete mít hlad.

Nejnovější články

Přečtěte si jako první, co je nového
 

Nedávný výzkum prokázal významnou roli tělesné výchovy při učení a zapamatování, stejně jako důležitost pohybu pro vývoj studentů. Neuroedukace tak získala klíčovou roli v přípravě učitelů, která jim umožňuje přizpůsobit tělesná cvičení neurologickému vývoji.

Vyhnout se klíšťatům je možné pomocí domácích a přírodních prostředků, které jsou užitečné zejména u štěňat, protože u nich se nedoporučuje používat drsné chemické prostředky k odstranění parazitů, jako jsou klíšťata nebo blechy.

Akné je kožní onemocnění, ke kterému dochází, když se vlasové folikuly ucpou tukem a odumřelými kožními buňkami. Způsobuje bílé a černé tečky nebo pupínky. Akné se nejčastěji vyskytuje u dospívajících, i když postihuje lidi všech věkových kategorií.

Velká či malá, skrytá či odhalená ňadra jsou předmětem obdivu, který nepřestává vzrušovat mužskou představivost, a o velikosti ženských prsou se diskutuje stejně často jako o velikosti penisu.