Zavádění neuroedukace do tělesné výchovy
Nedávný výzkum prokázal významnou roli tělesné výchovy při učení a zapamatování, stejně jako důležitost pohybu pro vývoj studentů. Neuroedukace tak získala klíčovou roli v přípravě učitelů, která jim umožňuje přizpůsobit tělesná cvičení neurologickému vývoji.

Tento význam vychází z přínosů, které přináší pěti dimenzím zdraví (duševní, tělesné, emocionální, vnitřní a sociální), které se vzájemně ovlivňují a nelze je od sebe oddělit.
Přínos fyzické kondice pro studenty, a to jak z hlediska studijních výsledků, tak z hlediska osobního rozvoje, vede k nutnosti vzdělávat učitele prostřednictvím kurzů v oblasti vzdělávání.
Tímto způsobem budou schopni pochopit, které mozkové mechanismy převládají v učení, paměti, jazyce, smyslových a motorických systémech, pozornosti a emocích, stejně jako vliv prostředí.
Co je to neuroedukace?
Než začneme tento pojem spojovat s tělesnou výchovou, je důležité znát význam neuroedukace. Je to obor, který analyzuje vývoj a funkce nervové soustavy ve vztahu k učení. Z tohoto důvodu vkládá vzdělávání svou vizi do studia neurověd.
Jeho hlavním cílem je zlepšení a posílení paměti a postupů učení.
Jak tělesná výchova ovlivňuje učení?
Bylo prokázáno, že osvojování pohybových znalostí zvyšuje motorické učení ve třídě ze tří důvodů:
- Zvyšuje a zlepšuje proces zapamatování a dlouhodobého zapamatování informací.
- Žáci bez ohledu na věk se mohou učit prostřednictvím motorického učení.
- Spojení mezi tělem a mozkem se stává zásadním.
Neuroedukace má přínosy tělesné výchovy, včetně tělesné, duševní, behaviorální, emocionální a získávání hodnot.
K tomu dochází proto, že náš mozek vylučuje různé látky, které ho při fyzickém cvičení strukturálně a funkčně upravují, včetně některých neurotransmiterů, které fixují paměť.
Stejně tak výzkum ukázal, že po fyzické aktivitě se zvyšuje schopnost uchovávat si vzpomínky a zároveň se zvyšuje hladina proteinů přítomných v nervovém systému, což umožňuje rozvoj neuronů a podporuje nárůst neuronálních spojení díky učení se souvislostem.
Tělesná výchova navíc snižuje míru úzkosti a stresu a zároveň zvyšuje množství kyslíku a krve v mozku, díky čemuž mozek pracuje rychleji.
Tipy pro zavedení ve třídě
- Učitel by měl vést řízenou aktivitu.
- Vytvářejte malé výzvy mezi třídami.
- Vytvořte si časový rozvrh pro obsah a udělejte z něj rutinu. Například: pondělí koordinační cvičení, úterý rekreační hry, středa ohebnost, čtvrtek vytrvalost a pátek síla a motorika.
- Rozdělte ji na části: úvodní v délce pěti minut, hlavní v délce dvaceti minut a závěrečnou v délce pěti minut.
- Vytvořte pracovní listy s názvem aktivity, cílem a vývojem, rozdělené podle různých typů cvičení navržených v bodě tři.
- Vytvořte si postup a denní rutinu. Pokud například každý den vykonáváte dvanáct činností, měly by být čtyři z nich zahrnuty do 30 minut fyzické aktivity.
Cvičení pohybové aktivity a začlenění neuroedukace do výuky by měl být cíl, neboť jeho smyslem je přispět k začlenění zdravých návyků a zlepšení pěti dimenzí zdraví, včetně emočního zdraví, které se vyučuje individuálně a specificky ve třídě.
Nejnovější články
Přečtěte si jako první, co je nového
Hypochondrie je stav, kdy člověk tráví spoustu času obavami o své zdraví a případné nemoci. Takoví lidé jsou často označováni jako hypochondři. Je běžné, že si lidé dělají starosti o své zdraví, ale hypochondrie je jiná.
Nastávající maminky se často velmi obávají nadcházejícího porodu, a to z dobrého důvodu. Porod je velmi bolestivý a vždy existuje možnost, že se něco pokazí.
Není žádným tajemstvím, že některé vnější ukazatele mohou odrážet nebo poukazovat na vnitřní zdravotní stav. To je i případ Michaelisova kosočtverce, který se měří u každé těhotné ženy.
5 tipů pro zlepšení vaší střevní mikroflóry
Pokud máte břišní potíže, nadýmání a nepravidelnou stolici, může to být způsobeno nesprávnou rovnováhou bakterií ve střevech. Několik tipů vám pomůže ji napravit a zůstat zdraví.
Závratě při vstávání mohou být příznakem vážného onemocnění: kdy byste měli navštívit lékaře?
Mnoho lidí pravděpodobně zažilo lehký pocit závratě poté, co se náhle postavili, jako by se svět na chvíli zatměl a otočil.