Jak účinně zhubnout?

17.04.2021

Chcete zhubnout a nevíte, jak na to? Chcete-li trvale zhubnout, je lepší provést několik úprav stravy a trochu si zacvičit, než se zbytečně stresovat. 

Úvodní obrázek. Foto: Shutterstock.com
Úvodní obrázek. Foto: Shutterstock.com

Zhubnout několik kilogramů se vám může podařit za dvou podmínek: změňte své stravovací návyky a zvyšte svou fyzickou aktivitu.

Pokud dnes neprovozujete žádnou fyzickou aktivitu, netřeba se bát protože, (nemusíte jít nutně do posilovny), ale už každodenní procházka nebo trocha plavání každý týden může udělat hodně. Ale buďte opatrní! Pokud potřebujete zhubnout pět a více kilogramů, poraďte se s lékařem nebo dietologem, protože potřebujete pravidelnou kontrolu.

Základní pravidla pro hubnutí

Chcete-li změnit svůj jídelníček, musíte mírně snížit příjem kalorií, tj. především tuků a rychlých cukrů. Je naprosto nezbytné nutné dodržovat správné stravovací návyky a přidat několik jednoduchých pravidel.

  • Nevynechávejte jídla, zejména snídani, která by měla zůstat vydatná. Večer si dejte pouze lehké jídlo.
  • Mimo jídlo nic nejezte. Pokud máte mezi jídly hlad, vypijte velkou sklenici vody, kávy nebo čaje bez cukru. Pijte také před jídlem a počas jídla.
  • Pokračujte v konzumaci škrobnatých potravin při každém jídle: těstovin, rýže, brambor nebo chleba. Dodávají pocit sytosti, potřebnou energii a vlákninu. Na druhou stranu je třeba omezit vše, co se k nim hodí: tučné omáčky, máslo, sýr, smetanu atd. Škrobové potraviny by se měly jíst samotné nebo s kořením bez cukru a tuku.

Vyloučte sladké nealkoholické nápoje

Vyloučit alkohol a pivo. Můžete i nadále pít víno, nejlépe červené, ale omezte ho na jednu sklenku denně.

Vyhněte se stravování mimo domov, protože je obtížnější se tak kontrolovat. Pokud máte dobré jídlo pro více lidí, snažte se sníst jen malou porci a především si nikdy neberte více než jeden pokrm.

Vybírejte si libové maso a dávejte přednost drůbeži bez kůže, rybám a korýšům.

Pozor na skryté tuky: vyhněte se všem druhům masa v omáčce, tučnému vepřovému masu, zapékaným pokrmům s vysokým obsahem mléka, másla nebo smetany, sýru a vejcím, smaženým pokrmům, pečivu a koláčům, sladkostem, čokoládě, zmrzlině a dortům.

  • Jezte tolik zeleniny, kolik chcete a to ve všech podobách: syrovou, vařenou, dušenou a také v polévce.
  • Jezte dva druhy ovoce denně, ale ne více.

Výhodné způsoby vaření pro hubnutí

  • Maso: grilované nebo pečené;
  • Ryby: grilované, připravené v troubě nebo mikrovlnné troubě nebo v alobalu;
  • Zelenina: dušená, vařená v páře nebo v mikrovlnné troubě;

Omáčky připravujte s co nejmenším množstvím tuku: použijte trochu oleje, másla nebo smetany, dále citron, jogurt, kostku bujónu a sójovou omáčku a nakonec podle chuti dochuťte aromatickými bylinkami a kořením.

Jak trvale zhubnout?

Chcete-li zhubnout, musíte se spolehnout na několik pevných zásad:

  • Dejte si čas, alespoň jeden měsíc, abyste zhubli 2 až 3 kilogramy;
  • Předcházejte mlsným chutím a zbytečné únavě;
  • Dodržujte pravidla stanovená na začátku které jste si stanovili na začátku hubnutí a neměňte je.;
  • Vyhněte se nedostatku vitamínů a minerálů;
  • Nepoužívejte léky ani speciální dietní potraviny;

Klíčem k hubnutí je odhodlání!

Při dodržování těchto výživových pravidel je dobré vědět, jak si vybrat potraviny s nejnižší energetickou hodnotou. Proto je užitečné znát výživovou hodnotu některých běžných potravin.

Jediné, co vám zbývá, je být odhodlaný a nepodlehnout každému pokušení. První týden je často obtížný, ale první shozené kilo je povzbudivé! Drobné odchylky jsou však povoleny, pokud jsou výjimečné. Je na vás, abyste našli rovnováhu, aniž byste se stali posedlí jídlem a frustrací. V opačném případě riskujete, že se zlomíte a začnete impulzivně mlsat, pak se budete cítit provinile a začnete se znovu zbavovat kil, čímž se dostanete do cyklu, který je ve vztahu k vašemu cíli hubnutí naprosto neproduktivní!

Nejnovější články

Přečtěte si jako první, co je nového
 

Nedávný výzkum prokázal významnou roli tělesné výchovy při učení a zapamatování, stejně jako důležitost pohybu pro vývoj studentů. Neuroedukace tak získala klíčovou roli v přípravě učitelů, která jim umožňuje přizpůsobit tělesná cvičení neurologickému vývoji.

Vyhnout se klíšťatům je možné pomocí domácích a přírodních prostředků, které jsou užitečné zejména u štěňat, protože u nich se nedoporučuje používat drsné chemické prostředky k odstranění parazitů, jako jsou klíšťata nebo blechy.

Akné je kožní onemocnění, ke kterému dochází, když se vlasové folikuly ucpou tukem a odumřelými kožními buňkami. Způsobuje bílé a černé tečky nebo pupínky. Akné se nejčastěji vyskytuje u dospívajících, i když postihuje lidi všech věkových kategorií.

Velká či malá, skrytá či odhalená ňadra jsou předmětem obdivu, který nepřestává vzrušovat mužskou představivost, a o velikosti ženských prsou se diskutuje stejně často jako o velikosti penisu.

"Čtyři dohody" je kniha Dona Miguela Ruize a je to pravděpodobně jedna z nejsmysluplnějších a nejpodstatnějších knih, které jsem četl. Je to dáno především tím, že samotná kniha má neuvěřitelných 70-80 stran. Věci jsou podány stručně a přehledně, bez zbytečných výplní a slovíčkaření. Nyní se budu snažit zprostředkovat poselství Dona Miguela Ruize...

Vysoký krevní tlak může být u obézních lidí smrtelný. Dlouhodobá studie prokázala to, co odborníci již dlouho tušili: vysoký krevní tlak je klíčem ke zvýšení rizika infarktu a mrtvice u obézních lidí.

Zítra začnu držet dietu, zítra začnu cvičit, zítra přestanu utrácet... Taková rozhodnutí děláme všichni, ale často se změní v nové zítřky nebo nikdy. Někdy však stačí maličkosti, aby se zítřek stal dneškem, zejména pokud jde o hubnutí.