Osobní bankéř - výhody pro vás a vaše peníze

14.04.2021

Finance hýbou celým světem od té doby, co se objevily peníze. Ty přinášejí starosti vždy, ať už jich máme nedostatek nebo nadbytek. 

Osobní bankéř. Foto: Shutterstock.com
Osobní bankéř. Foto: Shutterstock.com

Každý člověk také není schopen si poradit sám, hlavně na současném složitém finančním trhu. Nebyli jsme zvyklí investovat, obchodovat na burze, nakupovat akcie a provádět finanční operace, které je k tomu třeba. 

Mnozí z nás si tuto skutečnost ověřili hned na samém začátku změny společenského systému - při kuponové privatizaci, na které mnozí vydělali jmění, ale většina lidí byla ráda, že se jí vrátilo alespoň to, co do privatizace investovala.

Finanční trh se jen hemží lákavými nabídkami na rozmnožení vašeho majetku, na poskytování výhodných produktů, úvěrů a půjček, bankovní domy se předhánějí v popisech péče o klienta.
Je jistě spousta lidí, kteří se v těchto nabídkách orientují, ale velká většina to sama nezvládne. Potřebuje kvalitní a spolehlivé poradenství.

Osobní, nebo také privátní bankéř je termín, se kterým se setkáváme v bankovních službách. Je to finanční expert, který by měl mít přehled o našich financích a bude nám pomáhat s nimi hospodařit, vytyčovat si finanční cíle a optimalizovat naše finanční prostředky k jejich dosažení. Aby mohl tyto úkoly plnit, nemůže to být bankovní úředník za přepážkou, kudy denně projdou stovky lidí a který s nimi provádí jej základní finanční operace.

Osobní bankéř je člověk, který se stará pouze o omezený počet klientů a zná dobře jejich potřeby. Na svého bankéře se můžete obrátit kdykoliv, když potřebujete řešit nějaký finanční problém.

Osobní bankéři musí být kvalifikovaní odborníci, kteří procházejí přísnými certifikačními testy a musí být schopni sestavit účinné finanční strategie. Tito odborníci usnadňují komunikaci mezi klientem a bankovním ústavem, poskytují poradenství a zařizují potřebné kroky.

Pro klienty tak odpadají nepříjemná jednání s anonymními úředníky, kteří se střídají u přepážek a svůj problém a požadavky jim musíte vysvětlovat stále znovu. Při těchto jednáních se také neřeší finanční problematika klienta jako celek, ale pouze dílčí operace, které ve výsledku nevedou k požadovanému cíli.

Váš bankovní ústav vám tedy může přidělit osobního bankéře, který v případě potřeby vyřídí bez fronty u přepážky a v klidu vaše finanční záležitosti. Můžete se na něho obrátit kdykoliv, většinou znáte i jeho mobilní telefon. Je to odborník, který je dobře informován o bankovních produktech, operacích a činnostech finanční skupiny vaší banky. Poradí vám nejen v investicích a úvěrech, ale také při uzavření výhodného pojištění, které zabezpečí vás i vaši rodinu v případě nesnází.

V případě, že se jedná o významného klienta banky, mohou mu být služby osobního bankéře poskytovány nejen na pobočce ale také u něho doma.

V ohledu poskytování služeb osobního bankéře se české bankovní ústavy dělí na dvě skupiny. Ty, které tuto službu nabízejí všem zákazníkům a na ty, které služby osobního bankéře nabízejí omezeně. V těchto případech se vychází většinou z výše uložených prostředků v bankovním ústavu nebo z využívání určitých služeb.

Nejnovější články

Přečtěte si jako první, co je nového
 

Podívejte se, jak se můžeme přiblížit energeticky úspornému životnímu stylu tím, že změníme spotřebiče a návyky, které spotřebovávají energii.

Peníze a bohatství. Co se vám vybaví jako první, když slyšíte toto slovo? Je to luxusní vila s bazénem, prsten plný diamantů nebo koupel ve vaně plné bankovek?

Na trhu je dnes opravdu široký výběr pojišťovacích produktů, takže pojistit se není žádný problém. Vždy je však důležité, abychom zvážili, kterou pojistku skutečně potřebujeme. Velmi populární jsou v poslední době pojistky související se škodami, které může zaměstnanec způsobit zaměstnavateli. Takové škody totiž mohou být nemalé, není tedy od věci...

Když vidíme, jak naši přátelé a sousedé vyprávějí o svých zkušenostech ve světě investic, máme pocit, že nový svět příležitostí je na dosah. Chceme také vydělat peníze a zlepšit svůj život, takže tuto skutečnost vnímáme jako příležitost, kterou nesmíme promarnit.

Lidé si na ně rychle zvykli. Bankovní domy mají snahu o co největší rozsah bezhotovostního styku, který se jim jeví jako bezpečnější a vyžaduje jednodušší způsob zpracování dat. Na přepážkách není nutný tak velký počet pracovníků a celkově se sníží i provoz, takže se může omezit i pracovní doba.